lisahholsson.blogg.se

Förberedelser

Publicerad 2014-12-03 05:51:45 i Allmänt,

Hallå!
Det är verkligen inte långt kvar tills att man åker hem igen nu! Om exakt 10 dagar hoppar jag på planet , det är svårt att förstå.. Jag längtar hem, det gör jag.. men har inte hunnit fundera så mycket eftersom skolan tagit över mitt liv den senaste månaden. Ända sedan början av november har jag skrivit och pluggat varenda dag och kväll. Förutom några dagar då jag exempelvis åkte till L.A och nöjesparken, men annars har jag slitit. Jag är över halvvägs på mitt sista paper nu, WIHOO! Men redan för några dagar sedan var jag tvungen att börja plugga på mina finals också. Det är uppsatsprov som gäller och mycket fakta ska sammanfattas i alla ämnena. Ibland, eller vissa dagar, kan jag bara helt tappa motivationen. Jag blir frustrerad och arg på allt som ska göras. Deprimerad över hur svårt det verkar. Speciellt alla kvällar då de andra sitter i vardagsrummet och bara kollar på tv, sitter och pratar och har det kul. Det kan kännas väldigt surt och tungt, men andra dagar så känner jag mig stolt också. Över att jag klarar mig och att det gått bra i kurserna. Det kan kännas så omöjligt ibland, men när jag bara bestämmer mig för att göra det så tar jag tag i arbetet och sätter igång. Jag försöker se vad det är jag ska skriva/kunna och sedan bara gör det. Jag har varit väldigt stark senaste tiden, och intalat mig själv det också, annars hade jag nog inte klarat det. Jag förundras över de som är här och klagar över att det inte finns något att göra, (just i den stunden). Jag säger varje gång; var tacksam över att du inte behöver sitta och skriva 20 sidor uppsats och bara kan ta det lugnt! Då svarar dem, jo det har du rätt i (hehe).

Det regnade faktiskt ganska mycket i natt och nästan hela dagen, det var kallt och människor gick med vinterjackor och mössor. Påminde lite om Sverige faktiskt haha. Det är dock skönt med lite svalare väder, värmen kan bli ganska intense mitt på dagen. Det negativa med regnet är att vårt varmvatten försvinner i huset av någon anledning som jag inte orkar sätta mig in i. Det hände förra gången det regnade också, då stod och jag skrek i duschen. Måste verkligen ta en dusch, men att ställa mig under iskallt vatten tar emot. Kom hem efter en kväll i bibblan, lite halv nere och sugen på att ta en varm dusch, men NEJ haha. Blir väl till att köra huvudet i handfatet, för jag vägrar utsätta mig själv för den chocken igen!

Åh förresten, jag har funnit min favoritglass. Så fruktansvärt god, jag skulle kunna äta ihjäl mig och vill gråta när jag tänker på att den inte finns i Sverige. Den blev tydlig borttagen av någon anledning.. kommer inte ihåg, mamma hade läst om det.  Ben och Jerry's Cinnamon buns. Kanelbullar, cookie dough, i glassen... åh!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela