lisahholsson.blogg.se

Lycka

Publicerad 2014-12-09 02:34:00 i Allmänt,

Hejsan! Kom hem för en stund sedan från skolan, jag är äntligen klar med de två svåraste proven! Det känns helt overkligt! Jag satt och skrev två olika uppsatser var i de två ämnena jag hade (i totalt 4 timmar) och nu är jag helt slut. Det gick väl bra, frågorna var väldigt komplext formulerade och ganska svåra men tror att jag fick med allt jag tänkte. Jag fick också tillbaka ett paper som jag skrev i Comparative Politics och jag fick faktiskt A! Har inte hunnit ta in det än riktigt, jag är så otroligt glad. Jag slet som ett djur för att få det så bra som möjligt och det känns så skönt.

Men jag är inte helt klar ännu, har två finals kvar, (på onsdag och torsdag). De är inte alls lika svåra och därför känns det praktiskt taget som om jag är klar med allt hårt pluggande. Bara lite till i kväll och i morgon, och något på onsdag inför torsdagen. Sedan packar jag väskan och beger mig hemåt i dryga fem veckor. Allt går så snabbt nu det är helt galet, det känns overkligt att terminen är över och att jag snart åker. Skjutsen är fixad till flyget, (en amerikansk kompis kör), jag har lämnat in alla papper och fått underskrifter och har börjat skriva en liten packningslista. 

Kommentarer

Postat av: Samira

Publicerad 2014-12-11 21:20:01

Lisa, go'a vännen!

Du imponerar verkligen stort på mig och Björn. För det första är det helt enormt vilka studieresultat du gör i ämnen som är helt nya och hittills okända för dig. Du har ju dessutom svårigheten att plugga på ett språk som inte är ditt eget modersmål, vilket de flesta av dina klasskamrater inte har.

Men mest av allt är det din mognad och din målmedvetenhet som imponerar. Med den typen av fokus och -ävlar anamma kommer du att kunna genomföra precis allt du vill framöver!! Makalöst imponerande.

Som journalist imponeras jag även av din snygga svenska språkhantering, som kommer att bli en stor fördel för dig i konkurrens med andra framöver. Jag blir bekymrad när jag ofta ser hur dålig svenska ungdomar i Sverige hanterar språket, men det är ett rent nöje att läsa det du skriver även rent språkligt. Jag tror också det kommer att vara kul för dig att spara din bloggtext och kunna ha som ett fint minne över din tid i USA i framtiden.

Björn och jag önskar dig verkligen en skön tid hemma i fina Hamburgsund nu. Det blir underbart för Ann-Lis och Janne att få ha dig hemma ett tag. De måste vara otroligt stolta över det du åstadkommit, och det är så fint att läsa om hur tacksam du är för att de har hjälpt dig att få den här möjligheten.

Du imponerar stort, Lisa! Det ska bli mycket spännande att följa dig i din framtida utveckling.

Ha en underbart fin ledighet hemma, en riktigt God Jul och ett toppenfint Gott Nytt År!

Kramar till er alla tre från oss båda!
Samira

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela