lisahholsson.blogg.se

Self-discipline is the key

Publicerad 2014-12-04 06:43:17 i Allmänt,

 
Hej igen. Idag hade jag sista dagen med tre lektioner, imorgon har jag sista lektionen för denna terminen. Svårt att greppa! Fick dock reda på att finals i två ämnen, comparative politics & political thinking (de svåraste), kommer utökas. Vi kommer alltså inte bara vara tvungna att skriva uppsats utan något mer, som vi inte fick reda på något om. Det hjälper inte stressen precis. Men det är bara att göra sitt bästa. Jag har lärt mig så otroligt mycket under denna resan. Inte bara att bo långt hemifrån och klara mig själv på det sättet, utan att klara av collegetempot. Jag har lärt mig att läsa mycket bättre, att skriva, att ta initiativ till konversationer och att effektivisera min inlärning. Mycket med hjälp av lärarna men mest av mig själv, genom att sitta själv och reflektera. Man är mycket på egen hand i de kurser jag valt, eftersom de är tänkta för andra års elever, och det krävs att man är villig att göra arbetet.  Men mest utav allt har jag nog förbättrat min självdisciplin. Att inte tappa fokus, inte ge upp, att hålla ut och försöka göra så bra man kan. Har fått en lite annorlunda syn på allt. Att jag är otroligt lyckligt lottad som fått denna chansen och har turen att få läsa det jag gör. Det har varit så otroligt berikande på många olika sätt och jag hoppas att nästa termin blir lika bra om inte bättre. Lite kul och motiverande är det ju att det går bra ibland också!

Kommentarer

Postat av: Björn Waenerlund

Publicerad 2014-12-04 22:53:29

Hej Lisa,
Med spänning och glädje kollar vi ofta om du skrivit något nytt på din blogg och när vi läser
dina inlägg får vi bekräftelse på vad vi egentligen redan visste:
Du har helt klart för dig vad som är bäst för dig själv - och du kör ditt eget race, utan att påverkas av andra, för att uppnå dina egna mål!
Du är bara JÄTTEBÄST Lisa!
Hälsningar från Samira och Björn i ett soligt och varmt Sydafrika.

Postat av: Annica

Publicerad 2014-12-08 10:23:17

Skall bli kul att träffa dig nu när du kommer hem en sväng. Välkommen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela