lisahholsson.blogg.se

Hej bloggen!

Publicerad 2014-11-18 18:39:46 i Allmänt,

Hejsan! Får tacka för de fina kommentarerna och hälsningarna man fått. Det är roligt att höra av er:)! Björn och Samira, hoppas att ni har det bra nu i Sydafrika tillsammans och Annica, tack så mycket!  

Som sagt är det en lite hårade period just nu. Jag skrev hela förra veckan ganska intensivt för att kunna åka iväg på helgen, (senaste alltså). Tre nya kompisar undrade om jag ville hänga med dem till L.A på fredag till lördag, den chansen kunde jag bara inte missa! Jag tänkte att jag måste väl åka iväg och se något den här terminen. Vi hyrde bil på fredagen och körde först till Santa Monica pier, sedan till Venice beach och avslutade dagen i L.A. Vi gick runt på walk of fame på Hollywood boulevard och bara tog in staden. Det var mycket folk och annorlunda från vad jag tänkte mig. Jag trodde det skulle vara "finare" gator och hus men det var ganska slitet. Visa byggnader var vackra men de flesta, (där vi var i alla fall), såg sjaskiga ut. De människor man stötte på gick rakt in i en, ingen var särskilt trevlig i rusningstrafiken, men det kan väl förstås. Jag tror inte att jag riktigt trivs i större folkmassor och dessutom i en stressig miljö, och därför uppfattade allt lite negativt. Santa Monica pier och Venice beach däremot var väldigt roligt att se. Underbart att gå längs stranden eller att bara stå på bryggan och kolla ut mot havet. Jag kommer att lägga ut bilder här på bloggen, har bara inte haft ork till att ladda över allt på datorn, men det kommer! På lördagen åkte vi till Valencia där nöjesparken Six Flags ligger. Det skall vara "the thrill capital of the World". Vi hade naturligtvis otur,(haha), och lyckades åka dit den enda dagen på hela året då parken håller ett slags event för High School klubbar som springer runt och cheerar och skriker. Det var långa köer till allt. Till mat, toalett, till kiosker och främst till åkturerna. Vi var där hela dagen, från nio till åtta på kvällen och åkte totalt bara tre saker. För att vara positiv, de vi fick åka var helt otroliga. Två åkturer, Goliath och X2 var helt galna. Dem slår Liseberg alla dagar i veckan. I X2 åker man ner för en extremt brant backe baklänges och liggandes ner, man snurras, vrids och kastas upp och ner medan man åker genom loopar och liknande i en väldig fart. 85 mph ungefär. (Cirka 140km/h). Goliath var en bergochdalbana som var otroligt härlig att åka men inte lika brutal som X2.


Om två dagar väljer jag kurser och det blir som sagt American government and politics, philosophy och ethics. Jag tror jag kommer välja spanska som sista kursen. Det är så roligt att läsa språk och jag saknar faktiskt spanskan. Det var mitt bästa ämne i gymnasiet, bland några andra, och jag skulle vilja fortsätta. Klockan ett på torsdag släpps min spärr och då kan jag börja registrera mig. Jag har tur jämfört med andra här i huset som har lektion när spärren släpps. Fotbollskursen tänker jag lägga in först och jag hoppas innerligt att det finns platser kvar. Nu skall man återgå till skrivandet. Är nästan klar med två av mina fyra papers, har också börjat lite på mitt tredje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela