lisahholsson.blogg.se

Mot hårdare tider igen, (haha)

Publicerad 2014-11-12 07:49:00 i Allmänt,

Hejsan. Tiden går snabbt och snart är det helg igen..(Tar ibland helg redan på onsdag eller torsdag)
Imorgon är det exakt en månad kvar tills jag hoppar på flyget hem igen över jul. Det ska bli så härligt att få träffa familj och vänner igen och att få känna julkänslan. Direkt efter Halloween åkte julpyntet upp i de flesta affärer här. Något tidigt kan man tycka men det är tydligen normalt.

Den tjugonde ska jag välja nya kurser igen för nästa termin. Jag vet alla kurser jag ska ta utom en som jag inte riktigt har bestämt ännu, jag funderar antigen på en spanska kurs, bara för att det är roligt, eller en middle east politics class. Annars så kommer jag välja intro to philosophy, intro to ethics, American government and politics och en fotbollskurs. Att få spela fotboll igen, "regelbundet och i något slags lag", är min dröm just nu och jag hoppas verkligen på att jag får den kursen, annars vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till hehe.

Nu börjar ännu en slags intensiv pluggperiod. Jag skriver just nu fyra papers parallellt och de ska vara klara om 2-3 veckor. Det varierar men i 3 av fyra ämnen ska de vara på 8-10 sidor och jag känner inte för att stressa in i sista minuten och jag hoppas att jag är ute i god tid. Jag kommer nog dock spendera många kvällar skrivande i biblioteket framöver. Även fast det är mycket att göra är det väldigt kul och intressant men jag tror nästa termin kommer bli mycket bättre än denna. Nu har jag mer koll på hur saker går till på skolan, jag känner mig mer "hemma", jag har kommit mer in i språket, jag vet vilken svårighet olika kurser har och hur det optimala schemat skulle se ut för mig. Jag kommer inte lägga tre kurser på samma dag igen, det fungerar men är extremt tröttsamt ibland när man har Readings till alla ämnena samtidigt eller prov. Jag har hellre en eller två läskurser på samma dag.

Jag ska försöka att bli klar så snart jag kan med skrivandet eftersom nästa helg har jag möjlighet att hänga med några kompisar till L.A, åka runt där och sedan gå på Six Flags, en nöjes park, som vi har planerat att besöka ett tag nu. 

Kommentarer

Postat av: Björn Waenerlund

Publicerad 2014-11-16 22:51:45

Hej Lisa,
Kul att höra (dvs. läsa) att du har det bra och att du känner dig lite mer hemmastadd och vet lite mer vilka kurser och så som du skall välja. Jag förstår dock att det skall bli kul att få komma hem och fira jul med familj och vänner. Här i Sydafrika har det varit lite ensamt ett tag,när jag inte haft Samira här, men hon kommer äntligen i övermorgon så då återställer sig ordningen igen.
Ha det fortsatt bra "over there"!
Kram!
Björn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela