lisahholsson.blogg.se

Hejsan

Publicerad 2014-10-02 03:54:00 i Allmänt,

Hej!

Nu har jag äntligen fått lite tid över till att starta den här bloggen som några få personer efterfrågat! Det har hänt mycket sedan jag flyttade hit till Santa Barbara I Kalifornien men först nu när jag vant mig, kommit in i plugget och förstått att detta händer på riktigt, har jag ens orkat tänka på att börja blogga. Här tänker jag berätta om min vardag och det jag upplever.

Första gången jag klev in genom dörren till det huset vi bor i nu, var jag extremt trött efter en lång flygresa. Shuttle-bussen vi tog från flygplatsen körde runt en halvtimme extra i området innan han hittade rätt gata. Hans GPS hade tydligen gått sönder. Jag hälsade snabbt på min nya room mate Ragnhild och de andra som anländit samma dag, men la mig ganska direkt efteråt och sov som en sten hela natten. Killarna som jag reste hit med, Robin, Alex och Hampus, som delar ett trebäddsrum, sov mindre bra och var trötta den första tiden här. Det slapp jag i alla fall och är väldigt tacksam för! Anyway, vi kom fram den åttonde augusti och började skolan den tjugofemte, gapet emellan kändes faktiskt som en evighet eftersom jag var väldigt taggad på att börja skolan. Vissa dagar var man väldigt rastlös och andra dagar inte alls, då kändes det skönt att bara vara ledig och inte behöva tänka på något. Den trettonde började vi PD, (Personal developement), -kursen, som var obligatorisk för internationella studenter. Den var faktiskt väldigt hjälpsam och man blev förberedd på hur collegelivet kommer se ut, hur lärare förväntar sig att man ska bete sig, kulturchock etc. Sedan den tjugofemte har tiden flugit förbi, veckorna går snabbt och den tolfte denna månaden, alltså den tolfte oktober, om 11 dagar, är det bara två månader kvar tills jag åker hem igen. Det är ganska ofattbart.

Hur som helst har jag lärt mig mycket hittills. Lärarna är otroligt kunniga och trevliga, ingen av dem kommer med orimliga krav, de är väldigt humoristiska och rättvisa. Min favoritlärare måste jag säga är Professor Eskandari, som jag har i Comparative Politics och i Political thinking. Han är otroligt motiverande och kan sina ämnen innan och utantill. Han är en lärare man ser upp till och respekterar fruktansvärt mycket och jag tror faktiskt jag lyckades med att göra ett bra första intryck på honom. Men nu ska jag kila iväg till 24 Fitness som är det största gymmet i stan och träna lite, vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela