lisahholsson.blogg.se

Plugg

Publicerad 2014-10-16 20:09:45 i Allmänt,

Hejsan. Ursäkta för att jag inte uppdaterat något alls.. Jag har varit 100% upptagen med skolan i snart två veckor. Mid terms, uppsatser och quizzes osv har tagit all min tid och jag var ganska slut där ett tag, försöker samla kraft när jag kan. Nästa vecka har jag två mid terms på en dag och något slags quiz i ett annat ämne. Hittills har de gått fint och det är väldigt intressant. International Politics är nog den mest krävande kursen, läraren är väldigt urförlig och noga i allt hon gör och i alla uppgifter och det är skönt, men ibland kan det faktiskt vara lite kämpigt att behöva förbereda sig så pass noga för bara den lektionen när jag har två andra samma dag som ibland också ger större läsuppgifter på samma gång. Jag har tre lektioner på måndagar och onsdagar, då går jag från nio till fyra i skolan,( det är då jag har international politics, comparative politics och political thinking), på tisdagar och torsdagar har jag Contemporary political issues vid 4 till halv 6 som är den mest "lugna", det är mycket diskussioner i klassrummet mellan eleverna och läraren och vi läser två självbiografiska böcker eftersom det inte direkt finns någon "lärobok" på kriget i Afghanistan eller i Iraq. Hittills har vi läst boken "No Good Men Among the Living" av Anand Gopal, som berättar om Afghanistans krig "through afghan Eyes". Nu ska vi börja läsa "Fiasco" av Thomas E. Ricks, som handlar om Iraq.

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2014-10-17 08:28:51

Hejsan Lisa! Vad roligt att läsa hur du har det. Förstår att det är både intressant och arbetsamt. Ann-Lis lämnade bloggadressen till mig. Fortsätt skriv om hur det är. Vi läser med spänning! Och tänker på dig!!/ Annica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela